fredag 10. juli 2009

Regnvåte blomster og Knutsok

Dagen i dag kalles Knutsok. Den er til minne om den danske kong Knut som ble drept i St.Albans kirke i Odense år 1086.


Dagen kalles også "Knut med ljåen" og det var tradisjon at slåtten tok til i dag. da var det kappestrid mellom mange bygder om hvem som kunne være først.
Tidlig på dagen startet de for det var best å slå med dugg i gresset.
(Kilde: "Hva dagene vet")
-
Her har det blitt forandring på været. Det regner og skodda henger ned på hustaket omtrent.
Regn gjør godt for det hadde begynt å bli lovlig tørt ute nå etter uker med lite eller ingen nedbør og varmt vær.
Tok en liten fotorunde i hagen i dag og her er noen av bildene:

En regnvåt "Polarstern"
----og ukjent lilje.

Regndråpene henger som perler på en snor på martagonliljen.


"Nostalgie"

"Aspirin", en nydelig hvit rose.
-
I går var jeg på Moa og investerte i nytt kamera. Det er noe jeg har ønsket meg lenge og endelig ble ønsket oppfyllt.
Kameraet er speilrefleks Canon EOS450D. Er veldig spent på å ta det i bruk, men må nok bruke endel tid på å sette meg inn i bruken og ikke minst lære å bruke det riktig.
Bildene jeg har tatt i dag er tatt med det gamle digitalkameraet.
Nå er det nyheter på NRK og så er det fredagskveld med sport og krim.
-
Ha en fin fredagskveld alle som stikker innom.



2 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Så pene de er med dråper, ser ut som de har tålt regnværet også! :-)

Ellen Walnum sa...

Å den Aspirin rosen var undervakker. Den havnet på min må ha liste nå.