fredag 8. mai 2009

Dagens jobb ....

Dagen begynte med nesten skyfri himmel og sol. Riktignok blåste det så planter og busker lå nesten flate.
Dagens jobb ble å få på plass pallekarmene på nordsida av drivhuset. Vi var nå litt i le for vinden der. Dette har vært en plass som har vært nokså forsømt så det var på tide at noe ble gjort her.

Siden tomta skrår så må det graves. Håpet er at det ikke dukker opp noe megastein under overflata.
To første karmene på plass. Har lagt isoporplater inni. Bonnie er inspektør og ser at alt blir riktig gjort. Hun må ligge så nærme som mulig.

Her er karmene kommet på plass og hostaene er blitt plantet. Tre røtter i hver karm. Dette er hosta som blir kjempestore så de kommer til å dekke jorda før sommeren er over.
Jeg ble så vidt ferdig å plante før det kom en skikkelig regnskur. Det er meningen å legge prydbark rundt plantene, men det rakk jeg ikke.
Mens mannen og Bonnie ordnet pallekarmer tok jeg opp alle pottene i "barnehagen". Ikke mye å hoppe i taket over selv om det var spirer i endel av pottene. Det har ikke vært noen ideell plass for det har blitt både for tørt og solrikt dette bedet. Derfor er det meningen å bare ta det vekk og så til med plenfrø.
Nå ser det ut som det letter med regnet, kanskje jeg kan få gjort litt mer ute i dag......

5 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Flott arbeid mellom kuling og regn!
Været egner seg ellers best til innehaging, håper det blir bedre i helgen...

Sagae sa...

Gratulere med flotte pallekarmer!

Miamaria sa...

Hvis du kan tenke deg å la .info bruke bildene i inspirasjonsartikkelen om pallekarmer, ta kontakt med meg på PM. :)

skogsdua sa...

Flott resultat, men kan jeg spørre hvorfor du har isopor inni? Er det for å isolere?

orchis sa...

Det der ble veldig fint. Godt jobba. God helg!