onsdag 25. mars 2009

En hagelig dag



Dagen i dag ble enda flottere enn dagen i går. Det var ikke den kjølige østavinden ute, bare en liten trekk i lufta og med sol fra skyfri himmel var det riktig så fint å være ute.
Jeg har fått ryddet opp i bed i dag. Klippet vekk visne stilker og fjernet rusk og rask som har samlet seg gjennom vinteren.
Det er utrolig så mye rot det blir gjennom en vinter. Plena mellom huset og veien er blitt raka.
Nå ser det sånn noenlunde presentabelt ut i den delen av hagen som vises fra veien.
For å bli ferdig trenger jeg nok en dag til med arbeidslyst og fint vær.
-
Dagens bilde er av Fritillaria imperialis. Dette bildet er fra 2007. Jeg har satt ned mange av disse løkene, men det er bare en plass de vil komme opp igjen, og det er ved siden av noen roser. Der kommer de opp hvert år, og nå er de på full fart opp igjen så jeg i dag. Kanskje ikke så rart at der hadde ikke rådyra tatt tulipanspirene, for rådyra skyr disse løkene.

4 kommentarer:

krepsemor sa...

Ser at du skriver at rådyrene skyr Fritillaria imperialis! Kanskje den er verd å satse på for meg også? Her er det hjorten som spiser blomsterløker! Håper den også skyr denne løkplanten! Ellers blir jeg nødt til å¨henge opp refleksvester eller cd`er her og der! En flott og innholdsrik blogg du har!

Anonym sa...

Tusen takkk for det krepsemor:-)

Nina i Paradiset sa...

Jeg har ikke rådyr i hagen min lenger, ikke jordrotter heller, men jeg har flyttet inn i brunsneglenes og liljebillenes paradis!
Hmmmm.....!

I dag må jeg ut en tur også. Rakk ikke det i går pga besøk, og det er litt vanskelig når sola skinner så fristende!

Ønsker deg en fin fag!

Elisabeth sa...

KJenner jeg bli sånn passe misunnelig over å høre at noen faktisk ser bakken..*ler* Her ser vi bare snøen, og jammen er det meldt enda mer iløpet av kvelden..
Ha en flott dag videre.