mandag 10. oktober 2011

Som far, så sønn.....

Denne dressen strikket jeg til min yngste sønn i 1973......



...nå strikker jeg samme til hans sønn, familiens lille prins:)
Jeg har faktisk tatt vare på noen strikkemønster fra den gang mine unger var små, og nå er det faktisk ganske så "in" med gamle strikkemønstre.
Men jeg må si jeg savner Triplexgarnet å strikke av. Det garnet var kjempegodt å strikke av og så ble det så fint i strikk. Ikke loet det heller. Men desverre gikk det garnet ut for mange år siden. Nå strikker jeg av et garn som heter Smart. Hvordan det holder seg i strikk vet jeg ikke. Det er godt å strikke av ihvertfall.

4 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Kjekt å se igjen de gamle strikkemønstrene og at de kan igjen brukes. Det blir et flott sett til barnebarnet.

Elsa sa...

Det var veldig mange fine strikkemønstre , bare så dumt at en ikke tok vare på alle en hadde.

Berit sa...

Tenker lilleprinsen blir fin!
Et garn som holder seg godt i vask og som egner seg ypperlig til små sølekopper er Sisu. Men det er noe tynnere enn Triplex og Smart.

Elin sa...

Nydelig mønster ! Så artig at minsten får samme genser som far. Husker godt Triplex jeg også, men Smart er greit det òg. Jeg strikket gensere av det og Sisu til mine tre stoltheter i fjor.
God helg, Elsa....håper det blir oppholds !