lørdag 29. oktober 2011

Besøk på Plantasjen...


...og her er fangsten. Fire pakker tulipanløk, provadospray og en sekk med plantejord. Nissene gikk jeg glatt forbi, ikke en eneste liten nisse fikk lure seg med hjem:)
Nå har jeg plantet løkene i tre store krukker som skal gi litt blomstring til våren - håper jeg. Jeg blandet litt skjellsand og blodmel i jorda så løkene skal få litt starthjelp til våren.

Været i dag er overskyet og temperaturen ligger på +15,6°C og det blåser en gjennomtrengende vind.

Tulipansortene er "Toronto", "Angelique" og "Mondial".

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Det var en flott fangst ja. :))
Nissene blir ikke ofra et blikk fra meg heller.
Klem Mette.

Unknown sa...

Oy! her blir det mye å glede seg til nå våren kommer.
Hvite tulipaner er en av mine favoritter.

God helg og klem fra Marit.

Randines hageblogg sa...

Kjekt med tulipaner i krukker til våren, noe å glede seg til.
Var imponert over hvor fint du hadde ryddet i drivhuset ditt i forrige innlegg.

God helg til deg!

orchis sa...

Enda godt ingen nisse fulgte med på lasset! :)
God søndag.

Unknown sa...

Så nå forberedes våren altså? Tulipaner er det beste vårtegnet som finnes.

Takk for hilsen på bloggen min. Ja, slike dager skulle vi hatt flere av. Ønsker deg fortsatt en fin søndag, selv om det plaskregner ute akkurat nå.

Elisabeth sa...

Mye å glede seg til i dine blomsterbed til våren, jeg gleder meg til å se bildene av blomsterfloret ;)