mandag 10. oktober 2011

Ny uke med blanke ark...


Lørdag våknet vi til dette været. Det var blå himmel mellom skyene og sol. Her var det bare å hive seg i laddanj og få gjort litt ute, for en skulle være rimelig optimist hvis en trodde dette skulle vare hele dagen:)
Det som det hastet aller mest med var å få lagt vintermattene og presenning over drivhustaket mens taket var tørt. Det skulle vært vasket før vi dekket det, men pytt pytt....


Nå har drivhuset fått på seg vinterhatten og mangler bare bobleplast på veggene innvendig. Det kan jeg nå gjøre om det regner i bøtter og spann ute. Det er kanskje noen som lurer på hvorfor vi dekker og isolerer taket utvendig, men jeg har erfart at det blir lite eller ingen kondens i taket når vi gjør det på denne måten. Da jeg isolerte med bobleplast i taket innvendig var jeg alltid plaget med mye kondens både i taket og på veggene. Nå bruker jeg bobleplast bare på veggene innvendig og det funker kjempefint. Ikke noe kondens i taket, og lite kondens på veggene under bobleplasten. Jeg har også en bordvifte som står på for å få sirkulasjon på lufta, noe plantene ser ut til å stortrives med.
Og bare så det er sagt, da vi hadde fått over presenningen kom det en skikkelig regnbyge. Og siden har det vært regnbyger, så en kan si det var i grevens tid....

Været i dag er som vanlig, det er grått, det er vått og det striregner. Jeg fatter ikke at jorda kan svelge unna mer vann. Klarner det opp og blir barfrost nå når det er så vått i jorda, ja da blir det alvorlig for plantene ute i beda. Uff, best å ikke tenke på det.
Jeg har funnet fram strikketøy og lagt opp til en genser til minsten vår. Håper fingerledda holder så jeg får den ferdig før lilleprinsen vokser fra den. Det går ikke så fort med meg nemlig:)
Bilde kommer senere:)

Ha en fin mandag og ukestart alle som titter innom bloggen min:)

Ingen kommentarer: