torsdag 13. mai 2010

Jeg har fått pokal og utfordring...


Denne pokalen har jeg fått fra Berit. Tusen takk. Det fulgte med en utfordring om å fortelle syv ting om hagen. Får prøve å komme opp med noe.
1. Hvorfor hager du?
Fordi jeg liker å se at det vokser og gror, det gir ro i sinnet og mange skjønnhetsopplevelser.
-
2. Hva hadde du sagt eller gjort dersom du kom hjem fra ferie og fant ut at en "reality"-serie på TV hadde omkalfatret hele hagen din?
I første omgang hadde jeg blitt helt stum av sjokk. Så hadde jeg nok fått kjeften i gang og da hadde det nok ramlet ut endel som ikke egner seg på trykk alt etter hvor ille jeg syntes det hadde blitt. Men hvem vet - kanskje hadde jeg blitt gledelig overrasket også;)
-
3. Hvilken plante begjærer du aller mest - hvilken er på sikletoppen akkurat nå?
Peoner er det jeg har aller mest lyst på nå, og trepeoner med fyllte blomster står aller øverst på lista.
-
4. Hvilken plante er du hittil blitt mest glad over å se igjen etter vinteren?
En Helleborus med helt mørk blomst som jeg trodde var gått dukken har dukket opp i bedet og har begynt å blomstre. Den ble plantet i fjor vår og var så liten og puslete i høst at jeg trodde ikke den ville overleve vinteren.
-
5. Hva har du i drivhuset?
Mye forskjellig, alt fra egensådde planter, pelargoner,fuksia og knoller som står og venter på sommer og varmere dager. Det er trangt om plassen der inne.
-
6. Hva er det mest plagsomme du har i hagen og hvorfor?
Løvetann og krypsoleie. Ikke noe ser ut til å ta knekken på disse gjenstridige ugressplantene.
-
7. Hva er du mest stolt over i hagen?
De plantene som jeg har drevet fram fra frø og som kommer igjen år etter år.
-
Det er så mange jeg har lyst til å sende denne pokalen videre til, så i steden for å ramse opp navn gir jeg den til alle som besøker bloggen min.

2 kommentarer:

Mia sa...

Grattis och så kul läsning. Tänk att ha realitytv i hagen, kan ju verkligen hända att smaken inte vore den samma, den förstår jag, men som du säger, överraskningen kan ju också vara positiv. Men det med själv framdrivna frö, så kul, jag får det inte till så hade jag fått fram en planta hade jag bevakat den som en hök! Det måste man med løventann også, men då kommer rovdjuret fram i en :)

Lene fra Lillehammer sa...

Hei kjære hagevenn, ønsker også deg en strålende dag og helg. Av alt så ønsker jeg meg litt varmere temperatur, men den kommer vel snart. Kunne godt tenkt å fått ut alle spirene mine nå og fått herda di, men det ser ikke ut til at jeg skal få gjort det med det første.
Kos deg, nå skal vi spise vossapølse, stekt flesk, komle og kålrotstappe..gleder meg, en kjempesulten.