lørdag 28. februar 2009

Siste dagen i februar


Tenk så er vi kommet til siste dagen i februar. Nå begynner det for alvor å gå mot vår. Bare tre uker til vårjevndøgn folkens.....
Februar sier farvel med vinterlige tilstander. Det datt ned noe hvit guffe fra oven, og i går kveld klarnet det opp og ble kaldt. Sist natt var det ned mot -14°C, brrrr.
I dag har det krøpet seg opp på pluss igjen, og akkurat nå drysser det ned noe hvitt.
--
Av planene jeg hadde lagt for fredagen ble lite eller ingenting gjennomført, bortsett fra å vanne planter.
Har nå fått gjort unna litt i dag da. Funnet fram store potter til cannaknollene og fått tatt litt prikling. Jeg har også flyttet mer planter til drivhuset, så der fylles det opp jevnt og trutt. Og i år som i fjor og året før der og året..... så er drivhuset fyllt til ripa før vi skriver mai. Plassmangel? Fremmedord....
--
Boken om Tikken Manus som jeg bestilte på torsdag kom i postkassa i dag. Det må jeg virkelig si var raskt levert. Nå pleier Haugen Bok å være raske til å sende, det store heftet har vært posten. Men denne gangen gikk det unna der også gitt:-)
--
Med dagens bilde av en fylt tulipan som jeg ikke har navnet på ønsker jeg alle som besøker bloggen en fin lørdagskveld.

4 kommentarer:

MYHRA sa...

Nå vil vi ha vår! det datt noe hvit guffe ned her i dag også. Får rimelig dårlig med plass i drivhuset jeg med, men det er jo kjekt at det gror. Ha en fin kveld du også.

Frøya-Heidi sa...

Vi fikk noen cm snø i natt, men det tilgis for vi fikk en solrik start på dagen.Deilig å tenke på at vi kan skrive mars i morgen =)

Ha en god lørdagskveld!

Elisabeth sa...

Grattis med en kjempeflott bok :)

Anne på Moseplassen sa...

det skal visst komme hvitt her hos oss i dag også, men det harjeg tenkt å ignorere, for nå er det vår! *knis*
Nydelig peon forresten!