tirsdag 2. mars 2010

Trivelige og sjeldne gjester i hagen

Ekorn på besøk i hagen er ikke dagligdags kost her. Desto triveligere er det når de dukker opp.
Ikke bare ett, men to stykker har kommet på besøk. Bildene er ikke helt heldige for de er tatt gjennom vinduet og ekorna var raske til å flytte på seg. Småfuglene ser ut til å ta konkurransen om maten med stor ro, de vet nok at det er mer der den kommer fra:)

Mannen er kommet hjem fra sykehuset. Han kommer seg greit rundt i huset med krykker. Så får han holde seg innadørs til all isen ute er tina vekk, noe som ser ut til å ta sin tid med kalde grader på nattes tid og temperaturer bare så vidt over 0°C på dagtid.
Det var nå godt å få han hjem igjen da.
Tre pakker med frø har kommet i postkassa siste uka. En sending fra Impecta og to sendinger fra Summer Hill Seeds. Jeg har forresten fått et veldig godt inntrykk av det firmaet. De var raske til å sende frøa og de sendte mail når de sendte frøa. Inni konvolutten lå det ekstra frøposer og en hyggelig håndskrevet hilsen.
Tollvesenet, hvis de sjekket etter da, måtte nå tro dette var superbillige frø for vareverdien var oppgitt til 0,01 USD på begge sendingene.

Hagemoduset ligger mer eller mindre i dvale enda. Jeg synes det er så tungt å komme skikkelig i gang med såinga i år. Tror denne langvarige kalde vinteren har tatt mer på enn jeg vil innrømme. I fjor på denne tida var drivhuset i full drift, i år har jeg ikke tenkt tanken på å fyre det opp enda. Med de kuldegradene som har vært og med de strømprisene vi har drøyer jeg nok litt til.

Jeg har bestilt meg tre bøker fra Amazon.uk i dag. Må ha påfyll av lesestoff mens jeg venter på at våren skal gjøre sitt inntog.

7 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Det er vel av og til energien dovner litt. Tror den kommer igjen så fort våren begynner å gjøre alvor av snøsmelting og kalde netter. Vi har nok merket strømprisen her i sør også, men kan vel ikke helt sammenligne med dere på nord-vestlandet. Ha en riktig fin kveld!

Marit sa...

Koselige bilder av ekorn! De er ikke lette å fange nei, for de er så raske til å forflytte seg.
får håpe at hageenergien kommer tilbake snart. Våren må da være her snart?

Bestemor Drillo sa...

Ekornet er en kjær gjest her også!!
Nydelige dyr,men noen skikkelige røvere!! Ha en flott onsdag! Klem!

Røsslyng sa...

Så koselig med ekornbesøk, de er skikkelig søte :)
Har ikke sett ekorn her omkring på mange år...
Ha en fortsatt fin uke, håper hageiveren tar seg opp igjen selv om det forståelig nok ikke er helt enkelt når alt er hvitt og snødekket ute

IngunnBW sa...

Nøtteliten er alltid velkommen, så koselig besøk! Små dyr og fugler er kjempevanskelig å ta bilder av, er så imponert over dem som får det til. Hagepiffen kommer nok tilbake med mer vårlig vær skal du se:)

Anne (Moseplassen) sa...

hurra for storfint besøk!
:) blir alltid glad når jeg får se ekorn :D

Ellens hobby sa...

Kor herligt med ekorna utenfor vinduet...Åja det er mye man kan finne på bruktbutikker og jeg er en av de som er flittig bruker av både de og loppemarked..(vi som har en på jobben..kansje det var der du var..thi hi.) Jeg har sans for å mikse litt ting og tang, for vi har jo så mye skjult i skuffer og skap som det bare er å plukke frem og sette pris på. Ingen ser våre fine ting som vi sparer og gjemmer på. Håper det går bra med mannen...vær forsiktig ja.