tirsdag 23. februar 2010

Puslespill for hagegale og gjenbrukskjøp

Vinteren og kulda ser ikke ut til å ville slippe taket. Det er bitkaldt ute, særlig om natta detter temperaturen langt ned mot 20-tallet. Det er nydelig vær når en kan se det ut gjennom vinduet fra en varm stue.
I går var jeg på en liten shoppingtur. Og siden jeg ikke er i modus for noe strikking eller hekling så kjøpte jeg meg et puslespill i stedet. Akkurat dette motivet liksom spurte så pent om jeg ikke ville ta det med hjem. Og så jeg som ikke har lagt puslespill på fåglarna vet hvor mange år. 60 x 80 cm skal det bli når det en gang blir ferdigstillt.


Og så var jeg innom en gjenbruksbutikk, og der fant jeg dette nydelige krystallglasset og fire glassasjetter i passe og lugom størrelse. Glasset var det bare ett av, men hvem har sagt at en trenger bare like glass? Glasset og asjettene ble mine for den nette sum av 125,- kr.


Jeg liker veldig godt å gå rundt og kikke inne på gjenbruksbutikker. Noen ganger finner jeg ikke noe som frister, andre ganger kan det være for mye som frister til et kjøp. Disse to terrinene er funn fra tidligere besøk på brukt- og antikmesse. Det er skikkelig størrelse på de også, særlig på den med blått mønster.
Når jeg begynner å se etter i skapa så har jeg faktisk en hel del med ting og tang som er kjøpt på gjenbruk, og mesteparten er i bruk også.

Nå er det en sulten hund som venter på mat her. Selv skal jeg også finne noe å putte i munnen. Resten av kvelden blir det nok Ol på TV og kanskje begynner jeg på puslespillet. Kan nå begynne å sortere biter i hverfall:)

Ha en fin kveld alle som titter innom en tur.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så mye fint du har kjøpt. Jeg liker veldig godt å pusle og heldigvis får ungene stadig noen fine puslespill som mor må hjelpe til med ;)

Besta sa...

Syntes også det er koselig med puslespill innimellom. Det du kjøpte så nydelig ut.
Ha en fin kveld.
klem fra marilyn

Blomsterguri sa...

Det var et tøft puslespill :-)Å gå på gjenbruk gjør jeg også av og til, men jeg finner sjelden noe jeg har lyst på. Du har vært veldig heldig med fangsten! Ha en fin kveld!

IngunnBW sa...

Den hvite og blå terrinen var helt nydelig, jeg har tilsvarende gjenstander i gammel Villeroy & Boch. Man kan finne mye fint i bruktbutikker og på loppemarkeder ja :) Artig puslespill!

Lunalei ;-) sa...

Så fine terriner og krystallglasset var nydelig! Jeg har sett flere som dekker på med forskjellige glass, det er bare stilig når det er gjennomført!!!

Synes det er koselig med puslespill, men har ikke puslet på noen år nå. Har et i samme størrelse som det du beskriver, det henger på soverommet! Kos deg med ol og puslerier!!!

Ønsker deg en fin dag!
Klem fra Lunalu

Randines hageblogg sa...

Det var et flott puslespill også med flotte blomster, det kan trenges på disse vinterlige dagene!

Tror ikke jeg har puslet siden jeg var barn...

Ha en fortsatt fin dag!

Bestemor Drillo sa...

Fine ting du har fått deg også puslespill da, det er virkelig moro når man først kommer i gang;))
God søndag til deg!!