fredag 12. mars 2010

Så er det fredag igjen...

Plutselig har det gått en uke og vi skriver fredag igjen. Siste uka har vinteren sluppet litt av grepet, det har vært mildvær med regn og sludd. Mange plasser har det vært både flom, isgang i elver og ras.
Jeg har fyrt opp i drivhuset denne uka. For å få frigjort plass nede på planterommet måtte jeg bare sette på lys og litt varme så jeg fikk flytte overvintringsplantene dit ut.
Og med bedre plass på planterommet har jeg fått sådd noen sorter og jeg har fått prikla noen sorter.
Dette har jeg sådd:
Alternanthera Royal Tapestry
Alternanthera "Purple Knight"
Ampelopsis Variegated "Porselain Berry Vine"
Antirrhinum "Artiste Bizarre"
Antirrhinum "Frosty Lavender Bells"
Antirrhinum "Princess White with Purple Eyes"
Antirrhinum "Black Prince"
Antirrhinum " Bronze Dragon"
Campanula medium "Calycanthema"
Campanula medium "Chelsea Pink"
Cerinthe "Blue Kiwi"
Coix lacryma-jobi "Job's tårer"
Dahlia "Bishop's Children"
Dahlia "Black Beauty"
Dracaena Bronze
Hibiscus "Red Shield"
Lathyrus latifolius
Lathyrus vernus
Lavatera arborea Variegated
Lavandula multifida "Spanish Eyes"
Nicandra, Variegated
Petunia Dolcissima Fragolino
Petunia "Fantasy Crystal Red"
Proboscidea Louisianica
Talinum Variegated
Thunbergia Alata Mix
Verbena Tuscany Orchid Frost
Verbena Tuscany Blue
Verbena hybrida "Quarts Burgundy"
Vigna caracalla "Corkscrew Vine"

Dette har jeg priklet:
Abutilon, Large Flower Mixed
Canna "Tropical White"
Dichondra argentea "Silver Falls"
Erodium pelargoniflorum "Sweetheart"
Heliotropium "Marine"
Heliotropium "Dwarf Marine"
Pelargonium hort. "Video Blush"
Pelargonium pel. "Summer Showers"
Pelargonium pel. "Summertime Lilac"
Blodbeger

Bildet i innlegget er fra drivhuset i mars 2009. Da startet jeg sesongen i drivhuset i slutten av februar. Vinteren i fjor var mye mildere enn hva denne vinteren har vært, men nå håper jeg at kulda har sluppet taket og våren kan komme for alvor selv om det detter ned snø nå i kveld.
Temperaturen ligger på 0°C.



3 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Så hyggelig å høre fra deg igjen! Jeg så på bildet og tenkte "du store tid", men ble litt beroliget da jeg så årstallet. Du har sådd og priklet så jeg blir helt imponert. Ikke rart at du må starte drivhuset nå! Ha ei riktig god helg!

IngunnBW sa...

Du imponerer like mye i år som i fjor med kjempelang frøliste :)

anne -moseplassen sa...

Det var lista si!
Herlig tid vi er inne i nå, det å så og prikle og stulle og stelle og glede seg til sommeren :D