søndag 19. juni 2016

Noen Hosta og en til


Hosta "Fire and Ice" ser ut til å trives på ny plass. Den  har visst fått ideelle lysforhold her den står nå




 Hosta "Sun Power" er en av de fineste hostaene jeg har med sine elegante blad og nydelige farge.



Hosta "Sum and Substanse" er også en av mine stoltheter stor og flott som den er.




Hosta "Color Glory" er en annen av mine storvokste stoltheter der den breier seg utover.



 Her er Hosta "Wide Brim" plantet i selskap med en Anemone.


 En Heuchera" Orange Cola" måtte også få komme med. Den gjør seg veldig godt i bedet med sin nydelige bladfarge.



Hagedamen min har fått komme ut i lyset igjen etter flere år i kjelleren. Hun tar seg godt ut blandt hostaene.
Hosta må være en av de staudene som er lettest å ha med å gjøre. Alle de jeg har lagt inn bilde av her er flyttet fra andre plasser i hagen. Og det ser ikke ut til at det har noe å si. Vanner en godt i det nye plantehullet og passer på å vanne godt første tiden etter flytting, ja så strutter plantene. Og disse ble flyttet i den perioden vi hadde både varme i lufta og tørke i jorda.

Ingen kommentarer: