onsdag 8. juni 2016



                          Det går framover, sakte men sikkert...


Nå er vi alt kommet et godt stykke ut i juni, og sommeren er kommet hit til denne delen av Vestlandet. Noen dager er varme og fine, andre dager kommer skoddevinden og gjør tilværelsen litt mer hustrig. Men det er slik sommeren er her på Vestlandet.
Arbeidet i hagen som Silje og jeg startet på i vår går sakte men sikkert framover. Silje har travle dager på jobb, så det er ikke alltid hun er så opplagt til sjau i hagen når arbeidsdagen er ferdig. 
Men får vi beholde dette været en stund til, så blir det nok litt om litt. Vi trenger da ikke ta alt denne sommeren heller. 
Bilder som viser hva vi har gjort får komme senere, når jeg får ny harddisk å legge bilder på. Den jeg hadde har gått i svart, og jeg er redd jeg har mistet bildene som lå der :(

Det har vært et veldig godt voksevær for plantene så langt  i mai og juni. Staudene som har overlevd siste åras vanstell formelig spretter opp av jorda, og hostaene går over alle bredder. De må flyttes og deles, og resultatet er at jeg har mer hostaplanter enn jeg har bedplass til. For det er et paradoks at vi skal fjerne mye av beda for å lette arbeidet med hagen.  Ja,ja, jeg kan alltids gi vekk av overskuddet.
Bøndene har så smått startet på slåtten, traktoregga blir produsert utover bøene. Rosa skal det visst være iår. For hver rosa plastrull bonden bruker går det penger til brystkreftforeningen.

Rabarbraen har jeg alt begynt å høste, og har laget masse syltetøy av rabarbra og jordbær. Sistnevnte er jordbær jeg hadde i fryseren fra ifjor  sommer. Dette skal bli godt å finne utover høsten og vinteren.

Dette ble et lite livstegn for å vise at jeg er i bloggverden enda.



1 kommentar:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Der fikk jeg jamen forklaringen på de rosa eggene. Det er bra at du får hjelp til å forenkle haven. Jeg har også tenkt å gjøre det når den tid kommer. Ha en fin dag!