onsdag 21. oktober 2009

Drivhuset er snart vinterklart

Drivhuset har fått en grundig vask med grønnsåpe og klorin. Både tak, vegger og gulv har fått en skikkelig omgang med klut og vann. Undervanningsbretta, hyller og arbeidsbenk har også fått en grundig vask. Så nå er det rent og pent der ute til vinteren setter inn.

I dag har jeg hengt opp bobleplast, og selvfølgelig fikk jeg en remse for lite. Siden jeg ikke skal bruke drivhuset igjen før i slutten av februar kan jeg se om jeg får tak i litt bobleplast og henge opp senere.

Siden plantene har flytta inn i kjelleren får nyvasket hagestæsj flytte inn i drivhuset for vinteren.

En frostbitt "Schneewittchen" prøver optimistisk å komme med blomster og knopper.

Og her er en ridderspore som har kommet helt utav det. Den har forsyne meg kommet med en mengde knopper nå. Den blomstret flott i sommer og ble klippet ned etter at den var avblomstret. Nå prøver den på nytt - lovlig sent vil jeg si.

Krepsemor og Randine har begge gitt meg en utfordring, men de får jeg ta ved et senere høve:-)

En grundig sjekk av drivhuset utvendig i dag viser et nedgrodd drivhus. Så her må det en grundig vask til før vi har over vintermattene og presenning.
Drivhuset er helt grønt etter alt det våte og fuktige været vi har hatt i sommer og høst. Særlig siden som ligger unna sola ser helt forferdelig ut. Jeg håper bare jeg får det skikkelig rent igjen før det fester seg helt. Tror jeg får prøve med "Kraftvask" eller noe sånt. Dette blir morgendagens jobb.

7 kommentarer:

Elin sa...

Skal si.... du har det rein og fint i drivhuset ditt !!
og tilogmed sluk i gulvet ! Er ikke lite imponert her.
Mitt står med flere manglende isoplast-ruter etter den tidlige stormen i høst og slik blir det vel stående til våren og plantene skal ut fra kjelleren.

Deilig med litt skikkelig høstvær,da.... ikke noe rart div. vekster blir litt rådvill.
Ha en fortsatt fin uke !

Margrethes hus og hage sa...

Så flink du har vært, som har gjort det så rent og pent. til og med vasket hagestæsjen :)

Riddersporene mine klippet jeg også ned, og de har hatt to flor, det er så godt som over nå, men noen få blå blomster er å se på de. Vakkert, selvom det er lovlig sent.

Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

Berit sa...

Så reint og ryddig det er i drivhuset ditt! Og koselig med nyvaska hagefigurer som kan herske i huset aleine noen små måneder før det fylles med planter igjen.
Nydelig Scneewittchen!

Randines hageblogg sa...

Imponerende arbeid med nedvasking av drivhus, jeg har en tendens til å utsette det til våren.

Håper du har en fin dag!

Linnemi sa...

Det der ser ufordragelig rent og ryddig ut. ;-)

Ruth sa...

Hei og takk for kommentaren. Nå har jeg tittet litt i bloggen din og latt meg imponere. Jeg kan så lite om blomster selv og fatter ikke at noen kan huske alle navnene.
mange nydelige bilder var det også.

Jo, Anne fra Bjørkely-bøkene har jeg dratt med meg hvor enn jeg flytter. De er rett og slett det koseligste jeg vet om. Så så barsnlig er jeg. ;)

Ha en riktig flott helg.

orchis sa...

Ah, hvilken ordenssans! Synd ikke slike dyder kan deles...
God helg til deg!