lørdag 6. februar 2010

Helg igjen - MGP-helg

I det lange bedet langs tomtegrensa ligger plantene i vinterdvale under snødekket. Enda er det mange uker før det blir liv der.

Steinbedplantene i bedet under parabolen er grønne og fine til tross for at de har måttet klare seg uten snødekke i vinterkulda. Små tøffinger dette:)

Rosene og lavendelen i bedet foran drivhuset er helt begravd i snø. Får håpe det ikke er altfor mye snøbrekk på rosene.

En enslig og frossen knopp på "The Dark Lady". Den rakk ikke å slå ut i blomst før frosten tok den.

Det var så fint ute da sola var framme i dag at jeg måtte bare ta en liten runde med kamera. Ikke det at det er så mye å ta bilder av nå når hagen ligger under en snødyne, men skal jeg dokumentere hagen gjennom året må jeg bare ta noen bilder.
Været holder seg like fint, heldigvis er det ikke så kaldt som det var. Temperatur mellom 0 og -10°C kan jeg akseptere, blir det kaldere da trives jeg ikke ute.

Denne uka har gått unna i rekordtempo. Ikke for det - alle ukene flyr i vei synes jeg. Jeg må sjekke på kalenderen noen ganger om det virkelig er syv dager i uka. Noen ganger virker det som det er bare mandag, fredag og helg.
I kveld må en vel få med seg Melodi Grand Prix - norges mest utskjelte/ elskede program, av forståsegpåer'ne. Har liksom inntrykk av at enten så elsker du det programmet eller så hater du det programmet. Vi som stiller oss helt nøytrale til programmet teller liksom ikke med.
Og så er det med en deltaker fra Ålesund, og han må vi selvfølgelig heie på.
Det blir litt spennende hvem som skal representere Norge i den internasjonale finalen i mai.

Nå skal jeg se om jeg får snekra sammen noe lettvint til middag. Mannen i huset har overtatt forkjølelsen og sitter helt nedsylta i godstolen. Ikke mye matlyst der i gården nei, derfor noe lettvint. Suppe med olivenbrød til kanskje.....

Til alle som titter innom - ha en strålende helg:)

6 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Nydelige bilder med solen i fjellene. Det går mot vår :-) Din mann har min fulle sympati - da jeg sto opp i dag kom forkjølelsen som kastet på. Ha en trivelig GP-kveld!

orchis sa...

Flotte vinterbilder.
Likte du vinnermelodien? Jeg syns den var helt ok.
God søndag.

IngunnBW sa...

Jeg ser du har både takløk og Lewisia som må ta til takke med barfrost, virkelig noe hardhauser!

Jeg så også GP i går, jeg var for en gangs skyld enig i hvilken meldoi som vant. Synes den er helt nydelig :)

Elsa sa...

Melodien som vant var min favoritt:)

Berit sa...

Så flotte spirer!
Enig i MGP - befriende med en fyr som virkelig kan synge. Men han var ikke dum Ålesunderen heller, kanskje mer internasjonalt preg over den melodien. Men det er vel et poeng ikke å vinne, det blir for dyrt! ;)

Berit sa...

Og der har jeg visst svart på to innlegg i ett svar! Nåja, du får stokke som du vil.