mandag 28. juli 2014

Noen små glimt....


Silje og jeg var på gartneriet en dag før helga. Ooohh ja, der var det fristelser i fleng. Og kjøpelysten steg etter hvert som jeg gikk rundt og kikket på fristelsene. Silje måtte minne meg på at vi holder på å grave fram en hage, ikke plante til en hage.
Men en Leonardo daVinci fikk bli med hjem for å plantes i en krukke ved uteplassen.


   
En Anemone tomentosa har dukket opp fra ugresset. Dette er en av mine selvsådde stauder.



                                    En sort Filipendula som  har fått luft rundt seg.


                                  En hosta " Fire and Ice" som jeg håper vil komme seg til. Den ser nokså miserabel ut, men rota så fin ut, og med en luftigere plass så er det kanskje et håp om at den vil komme seg.


Og her er resultatet av søndagens rydde/gravejobb. Silje gjør en kjempejobb. Her var det masse brennhette og krypsoleie.

1 kommentar:

Marit sa...

Hei Elsa!

Så godt at du har fått god hjelp i hagen!