søndag 18. mars 2012

Fristelser i fleng...


Dahlia "Ludwig Helfert"

Først må jeg si tusen takk til alle som har besøkt meg i bloggen. Jeg setter utrolig stor pris på alle som titter innom, og særlig koselig er det når dere legger igjen en liten kommentar. Da vet jeg dere har vært der. Klem til dere alle:-)

På nettbutikken Planteriket.no finner en mange fristelser, og selvfølgelig lot jeg meg friste til en bestilling.
Fem sorter Dahlia, en spennende Eucomis comosa med mørke blad, to sorter Astrantia, nemlig "Star of Fire" og "Venice" og tilslutt to sorter Hosta, "Northern Exposure" og "Dancing in the Rain".
Enda var det mye jeg kunne tenkt meg å bestille, bestillingsfingeren gikk nesten i spinn;-) Det blir nok en bestilling senere tenker jeg. Må se litt an hva som kommer opp ute i beda, og hvor mye jeg kan få plass til. Jeg har jo sådd ganske mye også med tanke på å fylle opp tomme rom.
Dahlia skal jeg garantert ha en del av i år, de får bare erstatte rosene som har blitt borte i hagen. Jeg mistet litt lysten til å ha roser etter massedøden i fjor vår. Men skal aldri si aldri, plutselig blir fristelsen for stor:-)
Dagen i dag startet så fint med blå himmel og sol, nå er det skyet over, det er iskald vind og det truer med nedbør.
Det er uforutsigbart dette været, godt en kan kose seg inne i varmt hus.

8 kommentarer:

Marit sa...

Huff da, den plantebutikken skulle du ikke ha minnet meg på... ;-) Jeg handlet noe derfra i fjor, og det blir vel litt i år også. Nydelig dahlia du viser frem. Ha en fin søndag!

stallnilsen sa...

Dalia må æ bare ha vært år, for de er så utrulig nydelige og blomstrer jo hele sommeren helt til froste kommer, man må bare huske på og knipe av de blomstrene som er ferdige, så kommer det nye knopper ,
Her e det kald vind, men heldivis oppholsdsvær idag, vi har hatt uker nu med regn og sne...

Ha en fin søndag videre, hilsen Lisbeth ,)

krepsemor sa...

Akk ja, jeg falt også for fristelsen der, men vi er langt ifra alene om det, Elsa =) Noe skal vi jo også unne oss! Dahlia er en plante jeg aldri blir lei av, og jeg har jo sådd en god del i år også! Noen overvintret jeg fra i fjor også! En kan bli litt oppgitt ja, når de fleste rosene forsvinner, men vi hadde jo to harde vintre på rad også! Håper du finner igjen hagemotet!
Ha en fin kveld!

Parkvegens Hageglede sa...

Ja, det er lett å bestille planter når de ter så mye som frister :-) Men du har da sådd mye, det er jeg virkelig imponert over.
En advarsel kommer her :-) Hold deg borte fra www.haukebo.no
Der er roselisten lagt ut og så langt har jeg 20 roser på ønskelisten...

Blomsterguri sa...

Bestillingsfingeren hos deg også ja, og hos meg og mange flere. Jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg trenger det siden jeg ikke kan så så mye i år..... Fin Dahlia - jeg har bestilt maaange :-)

Mariann sa...

Det var lett å la seg friste i nettbutikken til Svein, så der er du i godt selskap.
Ha en fin ny uke1

Randines hageblogg sa...

Kjekt å få planter i posten, du finner nok plass til dem alle.

Ønsker deg en fin uke!

Bille sa...

Ja, nye planteriket er blitt veldig fin, og jeg bestilte glatt 3 ganger så mye som jeg hadde tenkt. 33 planter ble det visst før jeg greide å beherske meg, ha ha. Det blir litt å gjøre i feriehagen i påsken, for jeg har jo ikke bed klart til noen av disse... Men det blir en perfekt trigger til å få ting gjort, har jo ikke noe valg nå. Jeg har også planer om mange dahlia i år, de er så fine!