lørdag 18. februar 2012

Så er det lørdag igjen.....


...og en ny uke er over. Februar har vi gjort unna over halvparten av også. Våren rykker nærmere for hver dag, og dagene er blitt lengre - mye lengre. Hvis bare værgudene hadde vært i godlune så kunne vi fått nyte sola også, men de har visst bestemt seg for at regn og gråvær er tingen denne vinteren. Det har nesten ikke vært dager med minusgrader så langt i vinter.
Vinduene som var nypussa og rene til jul går det nesten ikke an å se ut gjennom etter "Dagmar" og mange dager med regn og vind utover i vinter.
Jaja, jeg kan ikke klage, jeg klaget nok over vinteren i fjor med kulde og hålke. Og jeg har visst også sagt "heller regn enn snø og kulde". Så jeg får bare være musestille og ikke syte over været:-))
Jeg koser meg med spirene som dukker opp i såpottene og vokser seg til. Ikke alle frøa ser ut til å spire like godt, men det blir nok mer enn nok å prikle likevel. Det er da en oppdager hvor mye en har sådd. Jeg har liksom ikke lært dette at det faktisk går an å dele en frøpakke;-)

Ellers går dagene med til det vanlige, husarbeide, litt matlaging og lesing. Bøker er blitt en helt nødvendig del av dagen. Herlig å koble av fra Tv og fordype seg i en bok.
Boken jeg leser nå er "Sea Music" av Sarah MacDonald. Jeg har lest denne boken før, men den går absolutt an å lese på nytt.
Denne helga er det fastelavn, og kaffekosen blir boller med krem.

Ha en fin fastelavnshelg du som titter innom:-)


Ps. Det spirer i sådden med Verbena bonariensis. Tror det er første gang jeg har fått disse frøa til å spire. Ikke så mange spirene, men dog.......
Visste du forresten at denne planten er oppkalt etter byen Buenos Aires?

3 kommentarer:

Marit sa...

Det er tåke og mildvær her også nå. Heller det enn 20 minus. Det har i det store og hele vært en mild vinter mange steder. Jeg er glad det spirer i potter inne og at vinteren snart er over. Jeg visste ikke at den var oppkalt etter Buenos Aires, nei. Ha en fin helg!

orchis sa...

Sier meg enig: heller regn enn kulde! Morsomt å lære hva "bonariensis" kommer av. Nyttig å vite slikt, det gjør det enklere å huske plantenavn, synes jeg.
God søndag.

Randines hageblogg sa...

Ukene går fort i februar og det er bra at vinteren ikke har vært for hard.

Flotte rosebilder du har i bloggen din.

Fortsatt god søndag!