fredag 24. februar 2012

En liten såøkt...


...passer godt når været er skikkelig grått og surt ute.
Dette var det som kom i jorda i dag:

SHS- 0057 ECCREMOCARPUS scaber Mix
SHS- 0245 EUPATORIUM rugosum Chocolate
SHS- 01040 LISIANTHUS "Arena Rose"
SHS- 0062 PENSTEMON whippleanus "Chocolate Drop"
SHS- 01185 STRAWBERRY Yellow Wonder
SHS- 0115 COBAEA scandens "White Cup and Saucer"
IMP. 96 COBAEA scandens alba
IMP. 95 COBAEA scandens , blå

Da har jeg bare igjen noen få sorter som skal såes inne i mars ( 3 - 4 sorter), resten av frøa skal jeg så direkte i beda når jeg forhåpentligvis får spavendt og fyllt på ny jord.
Nå skal jeg bare kose meg med prikleøkter nede på planterommet en stund framover.

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Der minte du meg på at jeg burde så klokkeranke! Den hvite er visst tideligere ute enn den blå. Den blå blomstret i oktober hos meg, i fjor! Eccremocarpus satte jeg ut, og det var en gedigen misforståelse. Jeg tror jeg tar den inn igjen :)
God helg!

Vivishagerom sa...

Så mye fint du har fått i jorda i dag! Håper du får mange flotte spirer. Jeg har satt stiklinger i dag, og håper på at noen i allefall slår rot :)

Ønsker deg en fin fredagskveld. Du er hjertelig velkommen til å være med på min give away! Klem

Randines hageblogg sa...

Kjekt med en liten sårunde når det ikke er utevær. Jeg satser på utesåing i år, bare det blir litt mildere.

Fortsatt god helg!