tirsdag 28. februar 2012

Prikling og bøker....

Dette har jeg fått priklet:
Blodbeger
Campsis
Capsicum. Må tilstå jeg sådde disse mer for de dekorative bladene enn for pepperfruktene. Frøa kjøpt fra SHS.
Solanum atropurpureum. Denne planten er jeg spent på, den ligner et monster på bildene:-)



I går startet Mammutboksalget, og jeg måtte en tur innom bokhandelen siden jeg likevel var i nærheten. Jeg fant da noen bøker:
Danielle Steel: "En dag om gangen" er vel mer som søtsuppe å regne, men en må ha noe av det også innimellom.
Julia Gregson: " Østenfor solen". Sitat: ..en fengslende bok som gir innblikk i både britisk og indisk kultur i en avgjørende epoke for begge land. Personene i boken er nyanserte og troverdige, og med sine rike detaljer og mangfoldige betraktninger er Østenfor solen en historisk roman på sitt beste.
Tatiana de Rosnay: "Bumerang". Sitat: ...er en gripende roman om hvordan taushet og fortielser kan holde en hel familie i en skruestikke, men mest av alt en historie om kjærlighet og tilgivelse - og mot til å konfrontere sannheten.
Jeg har før lest "Saras nøkkel" av samme forfatter.
Arthur Arntsen: "Vi sto han av!" Ja, dette er nå mer som lattermedisin å regne. Med sitt frodige språk og sine utbroderte historier får han folk til å slå latterdøra på vidt gap.
"Hverdagskost & Festmat langs primstaven" av Birger Sivertsen og Arne Brimi er en bok jeg har hatt på ønskelisten siden den kom ut. Boken er en reise i norske tradisjoner, gamle merkedager og mat som assosieres med disse dagene.


Jeg er en trofast kunde hos Amazon, og disse bøkene kom i posten før helga. Kristin Hannah er et nytt bekjentskap som forfatter for meg, men det jeg alt har lest av det hun har skrevet gir mersmak.
Og vår alles Alan Titchmarsh kan mer enn å lage hageprogrammer og skrive hagebøker. Han har også skrevet sju romaner som er blitt bestselgere. "The Haunting" er hans åttende roman. Jeg gleder meg til å lese denne også.


2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Mange spennende bøker du har kjøpt! Østen for sol, den skal jeg lese også en gang.

Danielle Steel har jeg lest mange av, og det er som du sier, må ha litt suppe innimellom!

Ønsker deg en fin dag. Klem

Randines hageblogg sa...

Kjekt med mange bøker og små planter som skal prikles og passes på.

Ønsker deg en fin dag!