mandag 11. januar 2010

"Farlig" lesestoff


I går klarte jeg å finne igjen frøkatalogen fra Plants of Distinction som jeg trodde hadde blitt borte i papirinnsamlinga før jul.
Nei da, der var den med alle sine fristelser for mer eller mindre svake sjeler. Den ble med på senga som sengelektyre. Det er farlig det, for her var mye "må ha".
Hvitblomstrende canna fristet mer enn godt var, likeså primula i alle fasonger og farger samt stemor og fioler.
Trenger jeg si mer? Neida, det gikk en bestilling over til PoD i dag.
Dette endte jeg opp på:

Alstromeria tapestry - lekker farge på blomsten
Canna tropical white
Primula Starlight Flame
Elizabethan Primrose & Auricula Gift Pack
Victorian Pansy & Viola Gift Pack

Stemor har jeg ikke sådd siden 2007. Da plantet jeg stemor i to jordbærkrukker som jeg ble veldig fornøyd med. Den ene krukka ser du på bildet i dagens innlegg.
Det frister å prøve noe sånt på nytt.
Primula har jeg ikke så stor erfaring i å så, de gangene jeg har sådd har jeg fått lite spiring på frøa.
Har sortert frøboksen og plukket ut noen sorter med frø som jeg vet jeg ikke kommer til å så. Disse har jeg lagt ut i salgsbua på hageforumet om noen vil ha de.

Været: Klart, vindstille og -15,1°C

3 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

"Plants of Distinction"s frøkatalog er ikke "farlig" men et must. Flotte frø, spennende utvalg og fristelser skal vi ikke motstå i disse kalde tider...

Lykke til med frøestillingen!

Elsa sa...

Hehe, farlig for lommeboka...

Anne (Moseplassen) sa...

tenker alltid nam-nam når jeg ser frølister, hehe, jeg skal jo ikke spise de, men det blir lissom litt samme greia :)

Primula er fint! Prøvde meg på å så for noen år siden, og noe spira, men veldig lite av det overlevde vannskjødselen min, og de som endelig blomstra var jo bare de kjedelige. jaja, neste gang ;)