søndag 12. april 2009

Påskesøndag


En hel uke siden jeg var inne på bloggen og skrev noe. Får skylde på at skriveånden har vært helt fraværende.
Nå har vi snart lagt påsken bak oss også. En påske som har vært riktig så vårlig værmessig. Regnet har kommet om kvelden eller natta, dagene har hatt skyet til lettskyet og med gode temperaturer. I går var det 21°C i skyggen på det varmeste her. Selv om det har blåst litt har det vært fint å nyte kaffen ute på verandaen.
Ute i beda spretter plantene opp sammen med ugresset. Så når vi får påskedagene bak oss er det bare å hive seg over lukinga. Noe av det som spirer er nok frøplanter av sånt som har selvsådd seg av det som jeg plantet ut i fjor, så jeg må vente med å røske de opp før jeg ser hva det er. I hvertfall noe av det som kommer opp ligner mistenkelig på Verbena bonariensis.
Ja, ja, når jeg endelig har klart å få den til å spire fra frø inne så kommer den vel igjen ute i beda også. Men det gjør ingen ting det, for den kan jeg godt ha masse planter av rundt omkring.



Her er bilde av drivbenken jeg fikk av mannen til fødselsdagen min.(Bildet er skamløst lånt fra Claes Ohlson katalogen). Denne har stått på ønskelista siden jeg så den i katalogen.

Jada, jeg har feiret fødselsdag og vi har hatt bryllupsdag i påska. Ikke rart jeg ikke har hatt tid til å skrive i bloggen:-) Ingen runde dager, men selskap ble det likevel med både gaver og blomster. Mannen kjøper alltid blomster til bryllupsdagen, det har han gjort alle de åra vi har vært gift. I år fikk jeg en nydelig orkide.

Nå skal jeg ha meg en kopp kaffe og litt kake, så skal jeg en tur ned på planterommet og prikle det siste av årets sådd.

Fortsatt god påske alle som titter innom bloggen!

6 kommentarer:

Annsi sa...

God påske, og gratulerer på etterskudd med bursdag og bryllupsdag! Høres ut som en flott mann du har...
Klem fra Annsi

Elin sa...

Gratulerer med overstått bursdag og bryllupsdag, Elsa.
Flink mann som husker bryllupsdagen, ikke alle som gjør dèt , nemlig og fin drivbenk har du fått deg òg.
Gode ønsker fra Elin

Marit sa...

Gratulerer med vel overstått bursdag, Elsa!

Elsa sa...

Tusen takk:-)
Kan være enig i at mannen er både snill og flink:-)

hajal. sa...

Gratulerer med overstått gebursdag og bryllupsdag.
No eksploderar det ute i hagen når varmen og fineveiret kom.
Kom heimatt i ettermiddag frå 4-5 dagars påsketur og eg skal seie det var forskjell ja !
Lukke til med vårarbeidet.

Elisabeth sa...

Gratulerer med både bryllupsdag og fødselsdag. Hyggelig at du har en mann som setter pris på sin kone :)