lørdag 25. april 2009

En smak av sommer og bokpakke



Dette var innholdet i bokpakken fra Amazon i dag. Bøkene ble bestilt for en uke siden, og i dag lå de i postkassa. Nå har jeg ganske mange uleste bøker som ligger og venter, men det kan være godt å ha i bakhånd i tilfelle mye dårlig utevær.
I dag er det sommervær ute. Sol, sønnavind og temperaturen i skyggen er over 20°C.
I drivhuset står vifta på fullt, takluka og døra på vidt gap. Så jeg klarer å holde temperaturen der inne nede på 23-24°C.
Har satt ut alle plantebretta med løvemunn, og jeg tror de bare skal få overnatte i Ellosteltet til natta. Det har vært ganske god temperatur om natta i det siste så da tåler de nok å stå ute der. Det blir for varmt for de i drivhuset ihvertfall.
I morgen har jeg ikke tid til å bære ut planter, for da skal jeg på MR-undersøkelse. Ja det stemmer - på søndag. Klokka 11 skal jeg være på MR-klinikken på Moa. Jeg trodde det var feil da jeg fikk brevet så jeg ringte og sjekka dag og dato:-) De har åpent både på lørdager og på søndager.
Så jeg må kjøre utover litt tidlig for jeg er ikke helt sikker på hvor den klinikken ligger. Forresten er det visst meldt regn til i morgen, så da slipper jeg å bekymre meg for planter som blir varme og tørste.
Jeg skal ta meg en tur innom Plantasjen når jeg er ferdig med undersøkelsen. Ingen shoppingrunde på Moasentrene for Plantasjen og kiosken på bussterminalen er det eneste som er åpnent på søndag.
I dag jeg stolhaget det meste av dagen. Vasket to maskiner med klær( heldigvis ingen som spredde møkk idag) og vannet planter. Det er utrolig så tørste de blir i denne varmen. Mattene på undervanningsbretta er tørre på et blunk nesten.
Nå har det kommet et skyslør på himmelen så sola er ikke så intens lenger.
-
Ha en fin helg alle hagevenner:-)

Ingen kommentarer: