søndag 19. juni 2011

Søndagsro og hurtigrutetur...

Dette er bare et lite innlegg for å hilse til bloggvenner som måtte titte innom bloggen.
Ute er det et nydelig vær, men hva gjør jeg i fineværet - jeg ser på Hurtigruta minutt for minutt:) Og i kveld blir det sent før jeg køyer for jeg skal ha med meg turen fra Stamsund til Sortland. Det blir et koselig gjensyn med steder jeg besøkte for mange år siden. Og med det flotte været får vi nok også se midnattsola.
Det er nesten umulig å rive seg løs fra dette programmet. Et kjempeflott program som kan gjør folk til tvslaver. Heldigvis får jeg nesten si så er det over på onsdag når båten kommer til Kirkenes. For et vakkert land vi har.
Dette blir ikke et innlegg om hage for hagen har jeg lagt på is dette året. Ugresset florerer i beda sammen med de staudene som har overlevd vinteren. Men jeg har bestilt endel frø, så kanskje til neste år får jeg hagelysten tilbake. For det er den som mangler totalt nå.
Selv om hagelysten er borte så sitter jeg ikke og depper i godstolen. Men jeg skal innrømme at det blir mye lesing til tider så bøkene går unna. Så mens dere andre hager og steller med den biten koser jeg meg på min måte, for tida er jeg på tur med hurtigruta fra godstolen:)

Ha en flott helg alle bloggvenner:)

2 kommentarer:

primula sa...

Man trenger antagelig å ta seg en pause innimellom, Elsa. Jeg har for min del bestemt meg for at pauser er greit -det er en del av livet det og. Nå sitter jeg også ser på hurtigruteferden slik som du. Har ikke sett på tv så lenge på sommeren så lenge jeg kan huske. Flytter vannsprederen i hagen innimellom, og vet at både i drivhuset og i pallekarmene er det småplanter som burde prikles. Men nå er hurtigruten på mine hjemtrakter, og jeg følger med:).God sommer til deg!

Bestemor Drillo sa...

Jeg har også sittet klistra for å se vårt vakre Land ! Et fenomenalt program! God sommer til deg!
Klem fra bestemor!