tirsdag 8. juni 2010

Litt sommer har vi fått..

Pelargonia "Rococo" skal få pryde innlegget i dag. Er den ikke nydelig?
Dette blir et innlegg i full fart mens jeg lager middagen som består av grillet kylling med ananasris. Lettvint og greit etter en utedag.
Jeg har begynt å plante i krukker idag. Endelig har blodbegerplantene fått komme i storkrukka med et skikkelig stativ til å klatre i. Har også plantet i to store krukker som jeg har satt opp på verandaen. Det blir mye potter og krukker i år for det er lettere å stelle enn å ligge på kne i et bed å stelle.
Kne og rygg krangler fortsatt, særlig kneet har fått det igjen. Og det er ikke håp om time før i august/september for undersøkelse. Og det er ikke i det offentlige helsevesenet, da hadde jeg vel fått vente mye lenger.

Nå ringer timeren at middagen er ferdig...

9 kommentarer:

Wenche sa...

Åh ja, Rococo er helt nydelig. Jeg har hatt en i 2 år, men dessverre døde den i vinter.

Anonym sa...

Ja den er helt skjønn. Du er flink med blomster. Håper kne og rygg blir enige. :)))Klem.

Vivishagerom sa...

Den er helt fantastisk flott. Jeg gleder meg også veldig til mine blomstrer. Ønsker deg en fortsatt fin uke.

Kristin Aurdal sa...

Den pellisen var bare helt nydelig. Ser at jeg må prøve å skaffe meg flere - pelargonia er en plante det er lett å få dilla på.
God bedring.

Ruth sa...

Fantastisk blomst. Jeg misunner dere som får så flotte blomster. Det er ikke så mye som gror her oppe. Da jeg flyttet hit spurte jeg noen "lokale" om hva jeg burde plante. "Rabarbra" sa han. Hm. :)

Ha en flott dag i morgen og en rolig natt i natt.

Marit sa...

Så nydelig den var! En virkelig skjønnhet :) God bedring med ryggen!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Svært vakker!

Du Elsa, hvor mye sol får dine Blodbeger? Jeg har den for første gang i år, skjønner du. :) Og husker jeg rett i at du lot dine henge i fjor ?

Elsa sa...

Akkurat hvor mange timer sol blodbegerplantene mine får vet jeg faktisk ikke. Det kommer litt an på hvor jeg plasserer de også. Amplene jeg hadde hang på sydsiden av huset og fikk ganske mange soltimer. I år har jeg satt de i krukke med klatrestativ utenfor drivhuset, og de får noen timer der også. Bare la de få nok vann og gjødsel.

Vigdis i Romerikshaven sa...

Takk for svar, Elsa. Ønsker deg en fin dag!