mandag 26. juli 2010

Månedens bokkjøp...

.
Bøkene av Cecilia Samartin har jeg både lest om og fått anbefalt varmt. I stedet for valgets kval om hvilken jeg skulle kjøpe, ja så kjøpte jeg likegodt alle tre. Det kommer forresten en ny bok av samme forfatter i september.
Boken "Barnepiken" beskriver forholdet mellom svarte hushjelper og deres hvite fruer i Sørstatene på første halvdel av 60-tallet. Som det står på bokomslaget: "...en tidløs og rørende historie som får deg til å riste på hodet i vantro, men også le høyt. Romanen er rørende, trist, morsom og lærerik - en bok som både varmer og skjærer deg i hjertet på en gang."
Bøkene om "Digital fotografering" har jeg kjøpt for å lære mer om akkurat det og bli flinkere med kameraet, og ikke minst bruke kameraet mer. Har en liten mistanke om en ny hobby i emning. Foreløbig er det mye prøving og feiling.....
.
Bildet over er forresten tatt med det gamle digitalkameraet :)

3 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Bloggen din er blitt flott med det lekre rosebildet øverst!

Stabler med uleste bøker må vi ha liggende, jeg liker også å lese flere bøker av samme forfatter.

Lykke til med ny hobby, ser frem til flott bilder...

josimo sa...

Har lest de bøkene du har liggenede å vente på deg,og liker du disse bør du også kjøpe deg Øya,og Havets katedral,den siste er en bok som sitter lenge i kroppen.

Kos deg!

Unknown sa...

Drømmehjerte leste jeg i ferien, Senor Peregrino holder jeg på med nå og Salvadorena står på ønskelisten.

Skrev om bøkene på bloggen min for ca 14 dager siden.

I forrige uke kom min eldste sønn med en "murstein" om digital fotografering.

Så vi har mye av det samme i bokhyllene våre!