tirsdag 10. februar 2009

Februarsol i hagen











......
Etter gårsdagens snøvær så fikk vi en nydelig dag i dag. Jeg måtte bare ta en liten tur ut i hagen med kameraet. Det var så nydelig ute da sola var framme.
Første bildet viser spor etter nattegjestene som har vært på jordet inntil tomtegrensa på leting etter mat. Inne i hagen har de ikke vært så det er veloppdragne dyr hjortene som kommer på nattebesøk.
...
....
Jeg ble så inspirert av det flotte været i dag at jeg likegodt tok en ryddesjau i drivhuset. Satte på ovnen en liten stund så det ble godt og varmt å jobbe inne der.
Det ble ikke ryddet der ute etter at jeg flyttet plantene inn på planterommet i kjelleren før jul, så det var greit å få det gjort nå før jeg skal fyre opp drivhuset for alvor.
Støvsugde og vasket gulvet samt tørket rundt på plantebenker og hyller. Nå er det rent og pent med en duft av salmiakk og grønnsåpe og klart til å ta i mot årets planteinvasjon.
....
En økt med prikling ble også gjort unna i dag.
CELOSIA cristata "Coral Garden"
CUCUMIS metuliferus "Kiwano"
PHYSALIS peruviana
SALVIA argentea
Nå er det ikke noe priklekø som venter. Og godt er det, for nå er det trangt om saligheta der nede.

...

Jeg måtte le da jeg kom ned på planterommet i dag. Det var tydelig det hadde vært en liten inspeksjon der nede. Oppe i en del av pottene var det tydelige spor av kattepoter, så det var nok Miapusen som hadde vært der nede. Ikke noe var ødelagt, ingen velta potter og ingen brukne spirer:-)
De er rare disse dyra, de vil følge med på hva vi menneskene driver med.
...
Ute ser det ut som det skal klarne opp til natta, temperaturen er nå kommet ned på -3,5°C. Værmeldinga lover mer snø.....

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så flink du er, det er rart hvordan solen trigger arbeidslysten ;)Også skjønner jeg at dine dyr er mer veloppdragen enn min Otto..han klipper nemlig planter så fort han har en mulighet *ler*

Berit sa...

Skal si du har fått snø sia vi dro forbi søndag!
Moro å se hagen din i vinterskrud.
Fliden din få meg til å skamme meg - koste meg med frøboks og strikketøy i sofakroken i kulda.

Anne på Moseplassen sa...

så deilig med solskinnsbilder :)
Drivhus er jeg skrekkelig missunnelig på alle som har. Lurer på å ordne meg med ett veggdrivhus etter hvert, frittstående er det ikke plass til noe fornuftig sted.

Anne på Moseplassen sa...

nå har jeg omsider fått deg på hagebloggerlisten, beklager forsinkelsen!