lørdag 24. januar 2009

Noen sommerminner













Jeg har sittet og sett gjennom og sortert endel bilder som jeg har liggende på pc'n.
Dette er noen små glimt fra en dagstur 4.juli 2007.
På det første bildet ser en fra vakre Hjørundfjorden som vi ferget innover. Bilde nr. to og tre er fra vakre og ville Norangsdalen som vi kjørte gjennom på vei til Hellesylt. Der stoppet vi og besøkte galleriet til Oddmund Paarr og så de fantastiske treskjæringene han har gjort av Peer Gynt.
Turen fortsatte gjennom Horningdalen til Stryn og over gamle Strynefjellveien til Grotli. Fra Grotli kjørte vi mot Geiranger. Snøbildet er fra veien mot Geiranger, Langedal tror jeg det heter der. Da vi kom til Geiranger møtte vi sommeren igjen. Fra Geiranger over til Eidsdal og ferge til Linge, og strake veien hjem.
Veien Grotli - Geiranger - Eidsdal er bare helt fantastisk. Ikke noe å undres over at dette området er kommet på verdsarvlisten.
En virkelig fin tur som kan gjøres på en dag. Og mye flott natur hvor vi opplevde både "vinter" og sommer.
På et av stoppene på turen kom jeg i snakk med to damer fra Tirol. De var på biltur fra Bergen til Nordkapp. De syntes vi hadde noen fantastiske fjell her i Norge, at det var så fantastisk å se fjella stige rett opp fra havet. (Jeg var imponert over fjellverdenen i Tirol da jeg var der).
Her bor vi med en fantastisk natur rundt oss på alle kanter, men vi må kanskje ta oss tid til å være turister i nærområdene for å oppdage hva vi har.
Dette er en tur som absolutt frister til å gjenta. Vi kjørte hjemmefra litt tidlig på morgenen og var hjemme igjen på kvelden, så uten å stresse kan turen være en fin dagstur.



1 kommentar:

IngunnBW sa...

Flotte bilder fra dette fantastiske landet vårt. Spesielt likte jeg bildet med ku og seter :)