onsdag 14. mars 2012

Mer prikling og mer frø i jorda...


Mørkblada canna og Mina lobata kler hverandre.
-----------------------------------------------------------

I dag har disse frøa kommet i jorda:
Ricinus Communis Carmencita
Hazelwood Blues Morning Glory
Mina Lobata Exotic Love.
Alle frøa er fra Summer Hill Seeds.

De siste dagene har været vært mildt sagt nitrist. Da har det vært koselig å være på planterommet og prikle småplanter. Jeg har nå fått priklet unna så jeg er nesten ajour. Tar jeg en økt i morgen så blir det en priklepause til de minste spirene når priklestørrelse.
I drivhuset fylles det opp litt etter litt med planter, og plassmangel blir nok ikke et fremmedord når det lir på. Og enda har jeg ikke sådd alt jeg skal/har planer om å så.
Nå venter jeg bare på at det skal bli noen dager med oppholdsvær og varme så det tørker litt opp i jorda. Kanskje jeg kunne fått unna ryddinga av beda til påske. Det hadde vært ypperlig, for da kunne jeg fått begynt å spavende og få opp ugressrøtter og fylle på ny jord der det trengs. Det vises godt at beda lå mer eller mindre brakk i fjor sommer.
Merkelig nok dukker det opp litt løkplanter her og der, og noen stauder viser tegn til liv nedi alt det visne. Så alt ser ikke like håpløst ut. Og enda er det tidlig vår......
En ting er sikkert, jeg får ikke tid til å kjede meg i nærmeste tiden:-)

3 kommentarer:

Turid sa...

Jeg blir stadig imponert over dere flittige hagemennesker. Jeg er hagegal, men hvor flittig jeg er, det går jammen i bølgedaler... ganske kraftige også ;)
Fin torsdag til deg.

Vivishagerom sa...

Når ikke været er på sitt beste, er det fint å prikle litt. Får tenkt litt også når man sitter der med disse småspirene. Jeg prater med dem også jeg :))

Randines hageblogg sa...

Kjekt med litt priklearbeid når det ikke er vær til å hage ute.
Her er også grått og trist vær.

Ønsker deg en fin helg!