fredag 16. mars 2012

En titt inn i drivhuset 16. mars....

Nyprikla planter på rekke og rad.


Det fylles opp litt for hver dag...


Det ble varmt når solen var framme i dag. Måtte sette opp begge dørene da temperaturen bikket +25°C.


Geranium maderense med sitt flotte bladverk.



Erodium vokser fint og dufter så godt.

Pelargoniaene har fått en dose med Biobactvann idag. Pellisene av årets sådd har fått sin første dose med svakt gjødselvann.

Dagens priklejobb:
Acanthus mollis
Alcea Chaters Salmon
Alcea Powderpuff Mixed
Heliotrope
Heliopsis Sunburst
Heliopsis variegated.

I dag har det vært flott vårvær her, sola tittet fram fra morgenen av og temperaturen kom opp i 13,5°C. Desverre ser det ut som det blir litt værforandring nå, det har skyet over og det ser ut til å true med nedbør.
Nå er det fredag og helg. Været bestemmer hvordan helgen blir brukt.
Til alle bloggvenner som ser innom - God helg:-)

10 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Så frodig og fint det er i drivhuset ditt. Skulle ønske jeg kunne tatt meg en tur, og bare sittet og sett meg rundt.

Ønsker deg en fin fredagskveld.

Aud sa...

Jammen har plantene dine kommet godt i gang. Jeg er litt seint ute i år med alt, men det kommer seg vel etterhvert her. Drivhuset kommer jeg nok ikke til å fyre opp før godt ut i april.
Ha riktig God Helg :-)

Mario`s Verden sa...

En titt inn hos deg gjør godt for en som gleder seg over frø. planter og snart vår.
God helg!!

stallnilsen sa...

Så flink du har vært , æ e nettopp begynt og sådd, og sto idag og så kor mye prikling æ har fremfor mæ, jaja, æ liker og koser mæ med jobb ute i drivhuset , a ei fin helg,hilsen Lisbeth ;:O)

Marit sa...

Det ser så flott ut i drivhuset ditt! Ha en fin helg :-)

Aina Strand sa...

Sånt et trivelig drivhus, du er heldig :-)

God helg :-)

Mariann sa...

Du har det så ryddig og koselig i drivhuset ditt!
Ha en fin helg!

Unknown sa...

Ser at du storkoser deg nå! En gang hadde jeg grønne fingre, men har aldri vært så flink som du er. Sikkert artig å holde på med.

I dag har jeg en bokanbefaling. Kanskje du allerede har lest den og da vil jeg gjerne vite hva du synes. Hvis ikke du har lest, anbefaler jeg den på det varmeste.

Ønsker deg en riktig fin helg!

Randines hageblogg sa...

Så fint og ryddig du har det i drivhuset ditt. Jeg likte godt hagenissen som passer på drivhuset ditt. Vi får håpe været blir bedre fremover så det kan bli utehaging igjen.

God helg til deg!

orchis sa...

Kjempeflott!
Må forresten se å skaffe med Geranium maderense snart! Det er nesten synd og skam å ikke ha et par slike... :)
God søndag.