lørdag 1. oktober 2011

Som små kunstverk.....





...er spindelveven med duggdråpene. Jeg var ute med kameraet like før sola kom idag og fant disse motivene. Nå har jeg ikke objektiv med macro så bildene ble ikke helt som jeg ville, men stort sett fornøyd likevel da. Kunne sikkert manipulert bildene litt i fotoprogram på dataen, men jeg har ikke satt meg inni hvordan jeg gjør det. ( Bildene er klikkbare)

I dag skriver vi 1. oktober, utrolig nok. Jeg fatter ikke hvor tiden blir av. Den bare flyr avsted. En skulle tro at når en er pensjonist så skulle en ha et hav av tid, men nei. Forstå det den som kan.
Neida, alvorlig talt, en har tid til det en vil egentlig. Det er vel heller et spørsmål om prioritering. For selvfølgelig kan en synke ned i godstolen med kaffekoppen og fjernkontrollen innen rekkevidde og bare sitte der og bli underholdt. Eller en kan ha forskjellige hobbyer og aktiviteter til å fylle tida med. Tror det gjelder å finne den gylne middelvei med både fjernkontrollene og hobbyene så en ikke blir helt oppslukt.
Nå når høsten er over oss og vinteren står for døra tror jeg det er viktig at en har noe tidsfordriv så det blir avveksling i hverdagene.

NÅR HAUSTEN KJEM

Når hausten kjem
når kulden kjem
og kveldane vert myrke
sit eg ved elden
og hullar min song -
held liv i kvida
manar fram solminne.

Olav H. Hauge.

En god helg til alle som skulle titte innom på bloggvisitt:)

8 kommentarer:

orchis sa...

Nydelige bilder!

Elsa sa...

Tusen takk:)

Elin sa...

Aldeles nydelige bilde !
Forstår ikke hvor det blir av dagan, tida spring fra meg også. Hjelpe meg !...... 1 oktober, må vel snart te å ta fram julepynten skal en rekke å pynte te jul !
Ha ei fin helg !

Parkvegens Hageglede sa...

Fantastiske kunstverk de bildene dine! Ønsker deg en fin søndag!

Margrethe sa...

Bildene blei fine ute macro, så bare fortsett å fotografer du :-). For den som rekker lyset er det enda mye å ta bilder av.
Du har rett i at tida raser av gårde, pensjonist eller ikke. Og snart er det vår igjen!!!

Elsa sa...

Tusen takk. Kjekt med tilbakemeldinger på bilda. Jeg er bare en glad amatørfotograf som koser meg med å ta bilder og som har uendelig mye å lære:)

Berit sa...

Amatør er en hedersbetegnelse - en som elsker det han/hun holder på med. Og det synes, nydelige bilder!

Elsa sa...

Tusen takk Berit.