mandag 17. oktober 2011

Drivhuset er klart for vinteren...




Da er endelig drivhuset klart til vinteren. I dag har jeg ryddet, vasket og hengt opp bobleplasten på veggene. Så nå trenger jeg ikke tenke på at denne jobben står på vent lenger. Det som venter av jobb nå er pottevask, men det kan jeg bare ta litt etter hvert i vaskekummen i vaskekjelleren utover vinteren når jeg har ånden og arbeidslysten over meg.
Værmeldinga i kveld lovte dårlig vær med både regn og storm. Jaja, så lenge snøen og kulda holder seg unna skal jeg nok takle både stormen og regnet.

Bildene i innlegget i dag har ikke noe med drivhus å gjøre.
Første bildet er av en tistel jeg så i veikanten på en tur opp i fjellene på Kreta. Jeg syntes den var så fin der den sto i tørre og karrige forhold.
Bilde to er av et merkelig tre jeg så ved Venizelos Grave, en vakker park i utkanten av Chania. En park som er vel verdt et besøk, og hvor en får en flott utsikt over hele Chania by.

1 kommentar:

orchis sa...

Tistler er ofte flotte, men bevares som mange av dem stikker! Det er i det hele tatt mye stikkende planter i disse strøk... Treet er et fikentre. Et riktig gammelt og flott et.
Ha fin dag.