lørdag 8. mai 2010

Så kom regnet...grrr.

http://

Vi fikk da i det minste begynt ute og gjort unna en del i går. I dag ville værgudene det litt annerledes. Det regner, og det er surt og kjølig. Ikke mer enn 5,5°C ute nå. Så planene om at vi skulle få gjort unna bedryddinga i dag måtte bare legges til side. Det er ikke noen fornøyelse å holde på når været snur vrangsida til.
Jeg har fått gjort unna litt i drivhuset da. Vanna de plantene som måtte vannes, og så har jeg potta om den oppstamma fuksiaen jeg kjøpte i går. Den hadde det altfor trangt i potta.
Det er det som har blitt gjort av hageting i dag.
Syntes det passet bra med denne låten av Michael Hirte som trøst. Jeg er ikke så veldig glad i munnspillmusikk, men Michael Hirte er spesiell. Og denne tolkingen av Rolf Løvlands melodi synes jeg er veldig fin.

I morgen skal jeg på MR-undersøkelse med ryggen. På søndag formiddag, og eneste som er åpent ute på Moa er Plantasjen og et annet hagesenter et lite stykke unna. Får vel titte innom Plantasjen på tur hjem igjen:) Jeg mangler plantegjødsel......

Ha en riktig god helg alle som titter innom bloggen en tur.

7 kommentarer:

Lunalei ;-) sa...

Usj, ja - dette regnet! Var jo så fint i går, og jeg hadde store planer for hagesysling i dag... men men, da kan jeg jo slappe av med ei bok i stedet!!!!
Ha en fin helg!
Klem fra Lunalu

Kristin Aurdal sa...

Det er nok drittvær - nå fortjener vi skikkelig temperaturer og strålende sol.
jeg har vært i konfirmasjon i dag, og har da heldigvis sluppet å irritere meg over dårlig hagevær.
God helg til deg.

Ellens hobby sa...

Startet selv så vidt på fredag, men jeg har IKKE grønne fingre skjønner jeg. Det er en fryd å se hvor dyktig du er, og får det til også gjør du!!! Kulden gir et gufs i hele kroppen min ...og vil stikke av til varmere strøk igjen. Men idag skinner solen igjen så det er håp for oss.Lykke til på MR. (men på en søndag da?)

IngunnBW sa...

Været er ikke akkurat det beste denne våren, nei. Så kaldt at det river i kroppen og nå er det også så tørt at skogbrannene har begynt å røre på seg. Tror jeg må ta en runde med vannsprederen, det er knusk i bedene. Lykke til med MR og kos deg på Plantasjen etterpå :)

Ruth sa...

Her har det faktisk ikke regnet på flere dager - det har vært frosr i steden for. Brrr.

Jeg håper ryggMren din gikk bra. Og at Plantasjen hold mål. ;)

Ha en fin uke - uten regn forhåpentligvis.

Berit sa...

Ja, været har vært nokså trøstesløst ute hos oss også. Men jeg først har reist 33 mil for å komme til hagen, går jeg ut nesten uansett.
Håper MR-en din gikk bra og at de finner ut noe som kan hjelpe deg!

Berit sa...

Det ligger en award til deg inne hos meg!