søndag 29. mai 2011

En liten hagevandring 29.mai







En liten runde med kamera for å vise at ikke alt er like svart. Unngikk å ta oversiktsbilde for ikke å vise alle tomme hull i beda:)
Hosta, akeleier, astilber og div. andre stauder kommer fint. Det gjør også peonene, dvs en av trepeonene har tatt kvelden. Det er nok ikke vinteren som har skylda der, det er rett og slett rota den er podet på som har fått overtaket. Skal bli artig å se blomstene når de springer ut.
I beda er det kommet en masse ugress, så her må det grundig luking til. Jeg må nok bruke spade og roundup i tillegg til håndluking. Kanskje like bra da at det er store tomme hull i beda.
En ting er sikkert, jeg blir ikke arbeidsløs i sommer heller:)

Ha en fin helg alle som titter innom:)

7 kommentarer:

Det blomstrer året rundt sa...

Hei Elsa!

Ja,her er det håp!! Mange av disse har jeg også.Jeg er så glad i mine trofaste stauder!
Ha en fortsatt god helg.Blir VELDIG glad om du ser innom meg!

krepsemor sa...

Så bra at ikke alt har frosset bort, men kanskje en fattig trøst! Du får prøve å se det med optimistens øyne, for nå kan du jo tette hullene med nye planter! Ugresset gror villig her også, så det lønner seg å ta litt hver dag! Og nå kan vi kanskje slippe å bli våt på ryggen mens vi luker =)
Flott rosebue du har. Er det `Lykkefund`som klatrer i den?
Ønsker deg en fin uke!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Så hyggelig å lese innlegg fra deg!

potentilla sa...

Mer sommer i bedene dine ser jeg. Her titter hostaen såvidt opp. Gresset ditt (phormiumen) har overlevd nok en vinter og er i strålende form :)

Elisabeth sa...

Hull i beddene = mulighet for nye planter ;)
Lykke til videre med luking og annet haging som står på tapeten utover ;)

Bestemor Drillo sa...

Vakre bilder av vakre planter! Tenker de tomme hullene blir fylt opp snart!
Klem fra bestemor som er hjemme en snarvisitt!

Northern Shade sa...

It is unfortunate that the winter was harsh and some of your roses and other plants didn't make it through. Your Hostas are looking good. I particularly like them when they are just coming up and the leaves are curled still. Your Polygonatum has lots of flowers hanging below the stem. My little bells are just about to open up.