fredag 2. juli 2010

En smak av sommer...





Først må jeg si tusen takk for alle hyggelige kommentarer på forrige innlegg i bloggen. Det har vært spennende dager, men alt ser ut til å gå bra med lille prinsen heldigvis.
Vi har hatt noen turer ut på sykehuset og har sett framgang fra gang til gang.
.
Siste dagene har vi hatt riktig fint sommervær her, og de dagene har blitt brukt ute. Endelig har jeg fått planta det som var brukbart å sette i jorda, og med god hjelp av Silje har jeg fått unna en hel del ugress også. Vi er ikke helt i mål, men det er stor forskjell mot det var da vi begynte.
Tok en fotorunde da vi avsluttet for kvelden. På det første bildet er de gamledagse dagliljene i full gang med blomstershowet sammen med akeleiene. Duften er helt bedøvende.
Første rose ut i blomstring ble Louise Bugnet, plantet i fjor sommer. På grunn av at vinteren var som den var blir det ikke den roseblomstringen i hagen i år som det var i fjor. Mange av rosene er døde og spadd opp, og mange er skrantne og er satt tilbake etter vinteren.



En overraskelse har dukket opp under det hengende hjertetreet. En eller annen sort Iris som jeg ikke kan huske at jeg har plantet der. Dette er bare den øverste knoppen på stilken, det er fem ialt. Og de er faktisk svartere enn det bildet viser. Dette skal bli spennende å se hva det blir.



Verbascumene kommer trofast igjen år etter år. Jeg trodde disse var toårige, men det er de tydeligvis ikke.



Dictamnus albus var ny i hagen i fjor, men den ser ut som den trives godt sammen med geranium renardii.
.
Nå nærmer vi oss en ny helg og avslutning på VM i fotball. Og i helga starter Tour de France. Kanskje like godt det er meldt endel regn neste uke. Jeg er trofast foran skjermen når TdF går av stabelen.
.
Da vil jeg bare si god helg til alle som titter innom bloggen min.




6 kommentarer:

Alexia sa...

Så bra at det går fremover med den lille :)
Du får ha ei riktig god helg du også :D

Margrethe sa...

Så spennende med en ukjent Iris da! Her har vi ikke mistet noen roser denne vinteren, men at noen er satt langt tilbake er ikke tvil om. Nå er jeg veldig spent på om de tar seg igjen i løpet av sommeren. Mye fint på bloggen din :-). Ha en god helg!

Unknown sa...

Godt å høre at prinsen har det bra og at det går framover.

Flotte bilder du har i dag. Nyt sommeren! Jeg får håpe at godværet fortsetter som de siste dagene.

Ruth sa...

Først og fremt - gartulerer med nytt familiemedlem. Og så godt å hlre at det gikk bra - det er så indelig skummelt når sånt skjer, det er bra at man har gode leger og gode sykehus da.

Blomstene dine er utrolig vakre. Jeg blir misunnelig - jeg gjlr det. Jeg har ikke greie på planter og hagen min er et eneste stror sammensurium av planter jeg ikke vet hva heter. Noe av det er sikkert ugress. :)

Ha en super søndag.

Laila -Karin sa...

Så fint å høre at det går framover
med den lille prinsen.

Nydelige blomsterbilder.
du har mye vakre blomster.
Ser ut som min hvite rose og kommer nå.Vi har jo hatt noen fine dager
men nå regner det godt ute.
Klem

krepsemor sa...

Åhh, det er så flott når bedene begynner å fylles opp med takknemlige stauder =) Verbascum kommer også igjen her, og enda kraftigere i år enn i fjor. Så bra at lillegutt kommer seg! Det er ok ikke alltid så greit når en står midt opp i det! De er sterkere enn en skulle tro, heldigvis!
Kos deg i hagen, Elsa!