mandag 26. juli 2010

En liten hagevandring...

Rosen "Maria Mathilde" har klart seg gjennom en vinter der andre tøffere sorter har bukket under. En riktig tøff rosedame dette enda så tander og spinkel hun ser ut.
.

Liljene "Lollipop" er riktig så lystige i bedet. Ikke er de plaget av liljebiller heller.
.

Eucomis bicolor blomstrer som bare det og bryr seg ikke om det er regn eller solskinn. Jo trangere de står i potta jo bedre trives de ser det ut som.
.


Blodbegertårnet har endelig begynt blomstringen. Det kommer til å bli flott når det får noen uker til på seg.


En dahlia har begynt blomstringen. Den eneste av dahliaknollene jeg satte ned som har kommet så langt.
.
Dette var et lite utvalg av det som finnes i det villnisset av en hage jeg har i år. Jeg sier at både jeg og hagen tar et lite hvileskjær dette året. Ikke har nå været vært så veldig samarbeidsvillig heller selv om det har vært fine dager innimellom regndagene.
Ugresset har et kronår, særlig vassarven er det mye av. Kanskje jeg bare skal være glad til at jeg ikke fikk delt opp stauderøttene som har blitt omfangsrike. De skjuler nå endel av ugresset.
.
Når jeg ser på datoen for siste innlegg i bloggen så ser det ut som skriveånden har tatt et hvileskjær også. Jeg har vært innom og lest blogger, men det har blitt lite kommentarer skrevet.
.
Med lille barnebarnet går det bare bra. Han har nå vært hjemme fra sykehuset i litt over en uke og holder mor og far på tå hev:) Han er verdens skjønneste lille gutt.
.
Dette var bare et lite innlegg for å fortelle at det står til liv. Neste innlegg blir litt lengre hvis skriveånden vil ;)




1 kommentar:

Tove sa...

Flott blomstring og blodbegertårnet ditt er knallfint. De jeg har er mye mindre.