mandag 30. mars 2009

Bråstopp på våren og vinnerlykke

Det ble en bråstopp på våren ja. Ute er det er en skikkelig grå og guffen dag med nedbør i form av sludd, regn og haglbyger. Snøgrensa har krøpet merkbart nedover skogen. Nå er det ikke så uvanlig at vi får noen sånne lite velkomne værdager denne tida da. Det er bare det at en er så innstilt på at nå skal vinteren være over og våren skal overta.
-
Da jeg gikk inn på bloggen min i dag fikk jeg en kjempekoselig overraskelse. Jeg har vunnet et av Lizzies fine egg. Tusen takk og klem til Otto som trakk ut mitt navn. Kanskje du skal få sette opp lottokupongen min også;-)
-
Noe hagelig har det ikke blitt i dag. Bare en tur på planterom og i drivhus for å sjekke at "barna" har det bra. Siste av sådden fra 24.mars har spirt så jeg da jeg sjekket. Det var Campanula som tittet opp med fine grønne spirer.
-
Nemmen? Det har lettet opp ute og det er nesten så det er et lite solgløtt, ser faktisk et lite frimerke av blå himmel også. Du verden!
Nå skal jeg begynne med middagen. På menyen i dag står det kylling og ris. Det passer jo bra etter som jeg har vunnet egg:-)

3 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Gratulere med påske-egget, var innom tidligere i dag og de var kjempeflotte!

Her er også gråvær og har blåst mye...

Vivishagerom sa...

Det skal bli godt når mars er over og vi kan få kjenne skikkelig vårsol i april. Optimist - ja, hele tiden.
Gratulerer med kjempe flott påskeegg.

Marit sa...

Gratulerer med nydelig egg, ja!
Så synd at du får sluddbyger nå da. Nå burde vinteren være over for godt!