mandag 4. juli 2016

Morgenvandring i hagen....


  Her har Hosta" Sum and Substanse" begynt å sende opp blomsterspir.


                                        En lilje av den gammeldagse sorten. Dette er det som ble kalt keiserkrone på folkemunne, og den fantes vel i alle hager.



"Rose de Recht" takker med stadig nye knopper etter at den ble befridd for klokkebusken som hadde vokst helt over den og nesten kvalt den :)


 
En peon som jeg ikke vet navnet på har begynt  blomstringen, til stor glede for små og store  insekt.


 Sambucus nigra er bare en helt nydelig busk med sine mørke blad og rosa blomsterklaser.


Storklokke og stjerneskjerm er en fin kombo...


Dette er noe av det jeg fanget på en liten morgenvandring på en mandag morgen.  Været er overskyet, og noen mørke skyer truer på himmelen.

5 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Fine blomsterbilder fra din morgentur i hagen.

Ha en fin dag!

Tante Rose sa...

Om stjerneskjerm sprer seg, sprer storklokka seg 10 ganger mer! Fine bilder. Den svarthyllen var spesiell og fin. :)

Vigdis i Romerikshaven sa...

Jeg liker veldig godt bildet ditt av lilja!

Jannibele sa...

Så vakker blomstring du fanget på morgenvandringen din. Den knallorange keiserkronen fikk noen ekstra blikk fra meg. Jeg har den i hagen min og den har nok vært der i mange år før min tid. Så den verner jeg om:)
Ha en fin kveld.
Jannicke

stallnilsen sa...

Nydelig syn for morgenvandring, så mye fint som blomstrer hos dæ.
Hos mæ er det bare regn dag ut og dag inn, nu håper æ sola kommer tilbake snart :=)
Ha en fortsatt fin sommer :)

Lisbeth :O)