søndag 19. juni 2016

Leseglede...



Bøker er bare noe  jeg  må ha. Akkurat nå leser jeg "Alt i et øyeblikk", uten at den har vært den helt store opplevelsen. Litt mer sånn tja-opplevelse, ganske forutsigbar vil jeg si. Sånn halvveis ut i boken kan jeg ane hvordan slutten blir, og det uten å ha smugtittet.  Lett sommerlektyre.

Bøkene på bilde to har jeg litt mer forventninger til. Alle tre er historiske romaner. I boken av Sarah Lark  er handlingen lagt til New Zealand på 1800-tallet. Jeg har en mistanke om at dette også kan være  en triologi. Om de kommer ut på norsk er ikke råd å spå noe om.  Det er samme forfatter som  skrev triologien "Den lange hvite skyens land", noen mursteiner av av noen bøker som jeg likte veldig godt.  Der var også handlingen lagt til New Zealand.
De to andre bøkene er skrevet av Leila Meacham. En  ny forfatter for meg. Bøkene er to frittstående romaner, men handler om de samme familiene. Historien starter tidlig på 1800-tallet og slutter på 1990-tallet.
Jeg gleder meg til mange fine lesestunder framover sommeren.

1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Bøker er kjekt å ha hele året, det var spennende titler du viste.

Ha en fin mandag!