onsdag 6. august 2014

Hobbyarbeid og kos....




Høsten og vinteren kommer nærmere for hver uke enten vi liker det eller ikke. Og da er det tid for å planlegge høstens og vinterens kos og hobby, nemlig strikking.
På øverste bildet er det garn til en kofte i finull fra Rauma garn. Jeg har valgt andre farger enn modellen på mønsteret.
På  bilde to er det garn til en genser. Garnet heter Tumi og er en blanding av merinoull og alpakka. Veldig mykt og godt garn, og passe tykt til en genser. Dette er også garn fra Rauma garn.
Jeg gleder meg til å begynne på disse prosjektene. men det blir ikke før høsten er kommet på skikkelig vis. Det er da det er tid for de store strikkearbeidene.



Så har jeg også blitt bitt av klutestrikkbasillen, og her er jeg igang med første klut. Strikker den i Pelini, et garn som er en blanding av bomull og lin. Veldig godt å strikke av, og fint i strikk. Dette er også et garn fra Rauma garn. Vel det var reklamen, men det skal sies at  de har fryktelig mye fint garn der.



Og er en blitt bitt av klutebasillen må en ha et lite garnlager å ta av. Og en brødpose kjøpt på Nille er utmerket og passe stor til klutestrikket. Og dette er strikk som er veldig lettvint å ta med seg. Det tar ingen plass.
Mønster til klutene har jeg funnet på fjesboka på en gruppe som heter Bittamis Design for strikkelystne.
Og innimellom strikkingen så må jeg slappe av med en bok. Så jeg tror at både høsten og vinteren vil gå raskt unna.
Men først  skal jeg en tur til Kreta, øya i mitt hjerte :) Så det er kanskje på tide å begynne å pakke kufferten.

Været er litt mer høstlig, og skogen har faktisk begynt å forandre farge. Vi får krysse fingrene for en lang og fin høst :)

5 kommentarer:

Marit sa...


Så mye strikking du har planlagt da! Den jakken så riktig fin ut i mønsteret. Det er kos med strikking om høsten og vinteren, men jeg er ikke i høstmodus enda. Jeg vil ikke ha høst enda :-)

Randines hageblogg sa...

Kjekt med garn og strikkeoppskrifter klar for høsten.

Ha en fin tur til Kreta!

Turid sa...

Her går det i ullstrikk året rundt ;) Ullskrulla blir jeg kalt. Liker høsten også, å raumareklamen er helt ok, min favoritt også. Husfliden er Lillehammers fineste butikk (i mine øyne da).
Kos deg på Kreta.

Unknown sa...

Du kommer ikke til å kjede deg i høst, det er så hyggelig med håndarbeide på mørke kvelder.

Flott garn og mønster, god helg.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.