fredag 12. april 2013

Duggnatt


                                      Denne venter også på at våren og varmen skal komme.


Blir du forundret over tittelen på innlegget? Dagen idag kalles faktisk for 1. duggnatt. Nettene mellom 12. og 14. april kalles "duggnettene", og etter dem skal vinteren og kulden slippe taket. Yuhuu, da kommer  våren, varmen og sommeren:))  Og både våren og varmen er sterkt etterlengtet nå.  Sommeren er vel  et lite stykke unna enda.
I går var jeg en tur ute i hagen for å se på elendet etter vinteren. Da jeg gikk på plena der det er bart kunne jeg kjenne hvor hardfrosset marka er enda. Det er masse tele i jorda.   Men Yr.no har vel lovet mildvær og regn neste uke, har de ikke det da? Så da får vi håpe det tiner fort unna.
I dag skinner ihvertfall solen etter nok en natt med minusgrader. Fra vinduet her jeg sitter og skriver kan jeg se en liten sky på himmelen, men det ser ut som dagen skal bli fin. Håper den kalde vinden holder seg unna idag, da blir det kaffekos på verandaen når sola har varmet opp på den sida av huset.

Ha en strålende dag alle som titter innom:)

4 kommentarer:

Marit sa...

Så hyggelig at du er tilbake i bloggverden igjen! Duggnatt var jo en flott beskrivelse. Her laver snøen ned i øyeblikket med store tunge filler. Ikke noe vår i sikte her på en stund.

God helg!

Fagertunhagen sa...

Hei.
Jeg hadde aldri hørt om duggnettene før. Morsomt med slike gamle merker. Det ser jo ut til at Yr er enig også, så da kommer kanskje våren over helgen!
Den er virkelig etterlengtet nå!
Ha en duggfrisk helg og god snarlig vår:)

Randines hageblogg sa...

Her er våren på vei, det er 7 grader her i dag og ingen nattefrost. Men i hagen er det nok fortsatt tele, men duggnatt stemmer nok på mine kanter.

Ha en fortsatt fin dag!

stallnilsen sa...

Duggnatt har æ aldri hørt om, men takk for at du forteller oss det :)

Her venter æ på våren og at all snøen skal forsvinne , idag kom stæren, samme dato som den kom ifjord, en vakker fugl.

Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth ;)