torsdag 29. oktober 2009

Handletur og utfordringer med award

Dagen i går ble brukt til en handletur til Moa. Første stopp var Plantasjen hvor det ble handlet til småfuglene, så nå har småfuglene fått seg ny restaurant til vinteren.
Og den er allerede inspisert og godtatt, selv om de satt lenge i nærmeste bjørk og så ut som de lurte fælt på hva dette røde vidunderet var for noe rart.
En sekk med solsikkefrø, to poser med store meiseboller og et spann med 5,5 kg fuglenøtter ble også med hjem. Nå kan vinteren bare komme.
Så langt i dag har jeg sett:
Bokfink, spettmeis, blåmeis, kjøttmeis og løvmeis ute på materen.

Stativet med restløk og alt som minnet om jul seilte jeg glatt forbi, men to planter fikk bli med i handlekurven. En Cycas revoluta og en Hibiscus med kremhvite blomster. Jeg stod lenge og lurte på en Gardenia, den hadde noen nydelige blomster, men den ble satt tilbake. Det var litt for mye duft og så innbiller jeg meg at den er fryktelig vanskelig å ha som potteplante i stuen.

En tur innom Kremmerhuset for å kjøpe te. Jeg er egentlig ikke noen tedrikker, men på Kremmerhuset har jeg funnet disse som jeg synes er gode som et alternativ til kaffe.

Butikkene er i full gang med å pakke ut julevarer, så også på Kremmerhuset. Disse to tingene fikk lov å bli med hjem. Jeg elsker å gå rundt inne på sånne "krims-krams"-butikker å titte. Så mye fint og så masse gode dufter, mmm.....
Resten av handlingen var bare sånne kjedelige ting som er helt nødvendige til livets opphold så det skal jeg ikke ta med her:)

Så har jeg fått Award og utfordring fra Krepsemor, RandiF og Randine. Awarden fikk jeg ikke henta, men her er 7 ting om meg:

1. Født midt i Værens tegn, det er nok derfor jeg er så sta..

2. Er en skikkelig bokorm. Leser alt fra hagebøker til tegneserier, elsker Asterix og Obelix. Evighetsserier og søtsuppe fra kioskhyllene står jeg over, ellers er jeg nokså altetende ang.bøker.

3. Glad i alt som vokser og lever i naturen...

4. Er mer sågal enn hagegal. Koser meg skikkelig når jeg holder på med frø og plantebarn..

5. Trives best i hverdagklær...

6. Elsker krim på TV...

7. Synes husarbeide er et ork, men gjør det fordi jeg må...

Denne utfordringen har gått så lenge at jeg har ikke oversikt over hvem som har fått den, derfor sender jeg den til alle de som føler seg kallet til å ta den.

Så må jeg si tusen takk til alle dere som har vært på besøk i bloggen og lagt igjen kommentarer. Det er kjempehyggelig å finne sånne koselige spor etter besøk:)

Så til dere og alle dere andre der ute i bloggverdenen - ha en kjempefin dag:)



4 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Det var en flott fuglemater, ikke rart at fuglene var litt skeptiske. Høst og vinter er det koselig å mate småfuglene...
Er ellers enig i at det er kjekkere å så enn å plante ut frøsådden.

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Margrethes hus og hage sa...

Så mye flott du har kjøpt i dag :) Det fuglehuset var jo kjempekoselig! Kjekt med fuglebesøk :)

Kremmerhuset har mye fint, vi har ikke den butikken her, men jeg er innom når jeg er på besøk på steder hvor den er. Skikkelig kosebutikk :)

Fine juleting du har kjøpt og teen så god ut. Her går det mest i ingefær og camomille. Det er deilig en kald høstdag :)

Hilsen Margrethe

orchis sa...

Kjempestilig fuglemater!
Og så piner jeg deg med en utfordring til i bloggen min - om du ikke alt har fått den, da...:) Ta den om du vil. Ha en flott dag!

Berit sa...

Så artig fuglemater! Det er så koselig å se på småfuglene utafor kjøkkenvinduet. Jeg må innrømme at jeg tenker mer på meg sjøl enn på fuglene når jeg fyller opp med frø...